نحوه ی پخت خیار

بدون دیدگاه

 

نحوه ی پخت خیار

 

اکثر مردم معمولا خیار را به صورت نپخته می خورند اما این بدین معنا نیست که نمی توان خیار را پخت. اگر می خواهید یک غذای سرخ شده در کنار غذای اصلی خود سرو کنید یا می خواهید غذای گیاهی جدیدی درست کنید می توانید این دستورالعمل را به کار گیرید. برای پخت خیار مواد کمی لازم دارید.

خیار پخته شده

مراحل :

 

  1. با استفاده از چاقو خیار ها را به دو قسمت تقسیم کنید. خیار ها را روی تخته ی برش بگذارید و این کار را انجام دهید تا به دست شما آسیبی نرسد.
  2. با استفاده از قاشق دانه های خیار را جدا کنید. اگر خیاری که خریداری کرده اید دانه ی زیادی ندارد نگران انجام این مرحله نباشید.
  3. خیار ها را مجددا به دو نیم دیگر تقسیم کنید.
  4. خیار ها را داخل کاسه ی بزرگی بریزید و به اندازه ی 1 ½ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید. نمک از آبکی شدن بیش از حد خیار جلوگیری می کند. به مدت 30 دقیقه خیار ها را کنار بگذارید. اگر می خواهید طعم بیشتری به خیار ها بدهید می توانید ⅛ قاشق چایخوری شکر نیز اضافه کنید.
  5. خیار ها را درون صافی بریزید و با آب سرد آنها را بشوئید. از حوله ی کاغذی استفاده کنید و خیار ها را کاملا خشک کنید.
  6. خیار ها را روی سینی فر قرار دهید و آنها را طعم دار کنید. می توانید از سبزیجات دیگر برای طعم دادن به خیار استفاده کنید.
  7. خیار ها را در دمای 375 درجه (190 درجه سانتیگراد) درون فر قرار دهید. روی خیار ها را نپوشانید و هر 20 دقیقه آنها را هم بزنید. بعد از یک ساعت خیار ها را خارج کنید. خیار ها را درون بشقاب بریزید و میل کنید.

منبع : نحوه ی پخت خیار


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود