طرز تهیه ی دلمه ی سیب زمینی ساده

 

دلمه ی سیب زمینی یک عصرانه ی خوشمزه است. طعم خوب سیب زمینی در این غذا قطعا مورد پسند مهمانانتان قرار خواهد گرفت. این غذا تنوع زیادی دارد و شما می توانید به روش های مختلف این غذا را آماده کنید.

دلمه ی سیب زمینی ساده

مواد لازم :

1 کیلوگرم سیب زمینی پخته

2 فنجان  پنیر چدار

1 عدد پیاز

4 قاشق غذا خوری کالباس خرد شده

1 فنجان خامه ترش

 

مراحل :

 

  1. از قبل فر را در دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید.
  2. سیب زمینی ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید.
  3. چنگال را وسط سیب زمینی ها وارد کنید. این کار باعث می شود سیب زمینی ها بهتر در ماکروویو پخته شوند.
  4. قدرت ماکروویو را روی بالا تنظیم کنید تا سیب زمینی ها کاملا پخته شوند. سیب زمینی ها را درون یک حوله ی کاغذی مرطوب قرار دهید و آنها را در ماکروویو بگذارید. اگر می خواهید سیب زمینی ها را به ترتیب درون ماکروویو قرار دهید, زمان پخت یک عدد سیب زمینی در ماکروویو 5 دقیقه و زمان پخت برای 3 عدد سیب زمینی 10 دقیقه می باشد. هنگام پخت, سیب زمینی ها را بررسی کنید.
  5. سیب زمینی ها را از مایکروویو خارج کنید. صبر کنید تا کمی سرد شوند.
  6. به کمک یک قاشق درون سیب زمینی ها را خالی کنید و لایه ی نازکی از سیب زمینی را نگه دارید. اگر بیش از حد درون سیب زمینی را خالی کنید ممکن است دلمه ی شما خراب شود.
  1. مخلوط سیب زمینی را آماده کنید. 2 فنجان پنیر چدار, 1 عدد پیاز و 4 قاشق غذا خوری کالباس خرد شده را به همراه سیب زمینی پخته ای که خارج کردید مخلوط کنید. مواد را به خوبی هم بزنید.

 

  1. با نمک و فلفل به مخلوط سیب زمینی طعم دهید.
  2. پوسته های سیب زمینی را به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید.
  3. مخلوط را درون پوسته های سیب زمینی بریزید. به مدت 20 دقیقه سیب زمینی ها را با مواد درونش در فر قرار دهید. دائما به سیب زمینی ها سر بزنید تا نسوزند.
  4. سیب زمینی ها را سرو کنید. سیب زمینی ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه سرد شوند. سپس آن را در کنار خامه ترش سرو کنید.

منبع : طرز تهیه ی دلمه ی سیب زمینی ساده


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود