صادرات و واردات کالا چه نقشی در اقتصاد کشوری دارند؟

صادرات و واردات کالا در هر کشوری نقش مهمی در چرخه اقتصادی و رفع نیازهای مردمی دارد. این موضوع به حدی مهم است که اگر صادرات و واردات کالا برای مدت کوتاهی انجام نگیرد، مشکلات عدیده ای در کشور ایجاد خواهد شد و مردم با کمبود اقلام و یا کمبود ارز مواجه خواهند شد. صادرات کالا بخش مهمی از سرمایه های داخلی را افزایش می دهد و واردات آن علاوه بر رفع نیازهای مردمی، کمک زیادی به افزایش کیفیت محصولات داخلی و تولید محصولات ملی خواهد کرد. صادرات و واردات کالا اگر با تجربه و علم کافی صورت نگیرد، نتیجه ای به جز از دست رفتن سرمایه برای فرد صاحب سرمایه، به همراه نخواهد داشت. شرکت ستاره تجارت آسان بیش از سه دهه است که به عنوان کارگزار گمرک در زمینه صادرات و واردات و خدمات جانبی آن مشغول به کار است و تاکنون در انجام این فرایند کمک های فراوانی به صاحبان کالا کرده است. با خدمات شرکت ستاره تجارت آسان آشنا شوید.

  1. ثبت سفارش کالا

یکی از گام های مهم واردارت کالا، ثبت سفارش کالا است که با دریافت پیش فاکتور از فروشنده و اخذ مجوز ثبت از سازمان توسعه تجارت ایران، انجام می پذیرد. بر این اساس مشخصات کالا و تعداد آن ها در سیستم سازمان توسعه تجارت کشور ثبت می شود و کالاهای وارداتی تحت کنترل قرار می گیرند.

  1. ترخیص کالا

صادرات و واردات طبق فرایندی قانونی انجام می گیرد و چندین مرحله دارد. یکی از مراحل مهمی که در این فرایند حائز اهمیت است، ترخیص کالا است که توسط شرکت ترخیص کالا صورت می گیرد. شرکت ستاره تجارت آسان با ارائه مدارک لازم و انجام مراحل ترخیص کالا، در کمترین زمان و بهترین نحوه ممکن، کالای مورد نظر شما را ترخیص خواهد کرد. در ترخیص کالا تجربه و اطلاعات از مراحل ترخیص کالا نقش مهمی دارد. یک ترخیص کار حرفه ای باید از قوانین ترخیص گمرکی کشور اطلاعات کامل داشته باشد تا بتواند در کمترین زمان، کالای مورد نظر را ترخیص کند. لازم به ذکر است که در هر کشوری قوانین ترخیص کالا متفاوت است و آشنایی با گام های ترخیص کالا نیازمند تجربه است.

  1. مشاوره صادرات و واردات

همان طور که گفته شد صادرات و واردات زمانی سود دهی خواهند داشت که با تخصص همراه باشد. از این رو مشاوره در زمینه صادرات و واردات، ثبت سفارش کالا،واردات موقت کالا پیش از هر تصمیمی می تواند تضمین کننده سود شما باشد. با راهنمایی ها و مشاوره های متخصصین در این کار می توانید، با خیالی آسوده تجارت خود را گسترش دهید و از محفوظ ماندن سرمایه خود، مطمئن باشید. مشاورین، برآورد هزینه ها و مراحل قانونی و تعیین تعرفه و ارزش گمرکی این فرایند را به طور کامل برای شما بازگو خواهند کرد و درباره نحوه حمل و نقل کالا و بازرسی آن توضیحات لازم را ارائه خواهند داد.

  1. اخذ گواهی استاندارد

بازرسی کالا در مبدا و بازرسی کالا در مقصد و اخذ گواهی استاندارد برای کالاهای وارداتی نیز یکی دیگر از خدماتی است که در این شرکت ارائه می شود. در ابتدا مدارک بازرسی در مبدا توسط بازرسان بررسی می شود. پس از نمونه برداری و آزمایش، در صورت تایید کالا، گواهینامه صادر می شود و گواهینامه و گزارش آن، به نماینده استاندارد گمرک ارائه می شود.

  1. حمل و نقل کالا

فرقی نمی کند چه کالایی داشته باشید، مهم این است که کالای شما با حمل و نقل مناسب جابجا شود و در فرایند جابجایی با مشکلی مواجه نشود. بخش مهمی از خدماتی که در شرکت ستاره تجارت آسان انجام میگیرد، جابجایی و حمل و نقل کالا از مبدا ویا  گمرکات کشور به محل مورد نظر شماست  است.

  1. واردات در مقابل صادرات

مورد دیگری که مورد استقبال برخی از صادرکنندگان کالا قرار می گیرد، واردات در مقابل صادرات است که به معنای وارد کردن کالا از محلی است که صادرات در آن انجام شده است. این نوع واردات نیز همان مراحل قانونی و مجوزهای لازم را نیاز دارد و الزامات ثبت سفارش را نیز به همراه دارد.

صادرات و واردات کالا به کدام کشورها انجام شده است؟

فرایند صادرات و واردات یک کالا پیچیده تر از آن است که بتوان بدون آشنایی به آن دست زد. برای صادرات یک کالا باید یک شرکت تاسیس کنید و بعد از افتتاح حساب بانکی، شروع به بازاریابی کالا کنید. بعد از یافتن خریدار، باید پیش فاکتور صادر کنید و اطلاعاتی از شخص یا شرکت مورد نظر، به زبان انگلیسی در آن درج کنید. در مراحل بعدی باید کالای مورد نظر را به خوبی بسته بندی کنید و مراحل قانونی خروج کالا از مرزهای کشور را طی کنید. تمام این مراحل توسط شرکت ستاره تجارت آسان با دقت و سرعت عمل بالایی انجام خواهد شد و صدور کالا با حفظ سرمایه صاحب کالا، صورت خواهد گرفت. شرکت ستاره تجارت آسان در سه دهه اخیر ثابت کرده است که در انجام هرگونه صادرات و واردات کالای قانونی موفق بوده و توانسته اعتماد سرمایه داران را به خود جلب کند.

واردات کالا از چین

واردات کالا از چین یکی از مهمترین واردات های کالایی کشور است که کار چندان سختی هم نیست. فقط کافی است فروشنده کالا در چین را از طریق شرکت های صادرات و واردات پیدا کنید و مراحل قانونی واردات محصول را طی کنید. با همراهی شرکت ستاره تجارت آسان در زمان و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد و بهترین فروشندگان چینی را پیدا خواهید کرد.

واردات کالا از ترکیه

چند وقتی است که اجناس ترک به ویژه پوشاک ترک در میان مردم ایران محبوب شده اند. واردات کالا از ترکیه در چنین شرایطی می تواند سود کلانی را به همراه داشته باشد. ورود محصولات ترک به کشور به حدی در سال های اخیر افزایش یافته که حجم محصولات وارداتی از ترکیه چیزی حدود یک میلیارد و 600 تن در سال محاسبه شده است.

واردات کالا از اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا شامل 28 کشور مستقل است و ترکیه نیز در انتظار پیوستن به این اتحادیه قرار گرفته است. محصولاتی که با واردات کالا از اتحادیه اروپا به کشورمان وارد می شوند، از قبیل واردات مواد آرایشی و بهداشتی، واردات قطعات خودرو، واردات پوشاک، واردات قطعات ماشین های صنعتی، واردات دارو و تکنولوژی می باشند.

واردات از دبی

واردات از دبی نیز در میان تجار ایرانی محبوب است. از آن جایی که دبی در نزدیکی کشورمان قرار گرفته است، هزینه های حمل و نقل کالاهای وارداتی کاهش می یابد. از این رو بازرگانان ایرانی می توانند با صرف هزینه های کم، واردات کالا از دبی را انجام دهند. در این میان همراهی مشاورین امور بازرگانی که به زبان های عربی و انگلیسی تسلط دارند، می تواند تسهیل کننده واردات کالای مورد نظر شما باشد.

صادرات به عراق

خوشبختانه کشور ما در صادرات کالا به همسایگانش مشکل خاصی ندارد. در صادرات به عراق محصولاتی همچون پوشاک، مواد غذایی، صادرات محصولات لبنی و حتی صادرات سوخت مانند سوخت های مازوت، بنزین، گازوئیل و … انجام میگیرد.

صادرات به افغانستان

هر محصولی می تواند به کشورهای دیگر صادر شود. صادرات به افغانستان هم اگر با کالای مناسبی همراه باشد، قطعا با کمک شرکت های با تجربه در زمینه صادرات و واردات کالا، سود کلانی برای صادرکننده به همراه خواهد داشت. کالاهای صادراتی به افغانستان معمولا مواد غذایی و پوشاک می باشند و در تناژ بالا، صادرات مشتقات نفتی نیز انجام می گیرد.

صادرات به اروپا

لوازم ورزشی، دستگاه های پزشکی، مواد محترقه، انواع اسباب بازی ها و تجهیزات مخابراتی از جمله کالاهایی است که صادرات به کشورهای اروپایی دارند. برای صادرات به اروپا باید استانداردهای بسته بندی کالا و ضوابط گمرکی وضع شده از طرف کشورهای اتحادیه اروپایی رعایت شود و مجوزهای ورود کالا و نمونه کالای گمرکی همراه با مدارک ضمیمه ارسال کالا، به بازرسان گمرکی ارائه شود.

صادرات به خاورمیانه

صادرات به خاورمیانه همچون صادرات به نقاط جغرافیایی دیگر، نیازمند طی کردن مراحل قانونی و آشنایی با فرایند صادرات است. مغز پسته، خشکبار، گوشت های نمک اندود شده، نفت و گاز و تجهیزات پزشکی از دیگر کالاهایی است که به کشورهای خاورمیانه ارسال می شود.

اعتماد به شرکت ستاره تجارت آسان نه تنها خیال شما را از فرایند و مراحل پیچیده صادرات و واردات کالا آسوده می کند، بلکه تضمینی برای نگهداری سرمایه شما نیز خواهد بود.


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود