نحوه ی تست حافظه ی (RAM)  در سیستم ویندوز

 

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه زمانیکه یک برنامه در حال اجراست, حافظه ی Random Access Memory (RAM) کامپیوتر را بررسی کنید. شما می توانید این کار را در سیستم عامل مکینتاش و ویندوز انجام دهید.

 

مراحل :

  1. برنامه ی مورد نظر خود را باز کنید. هر برنامه ای که می خواهید RAM کامپیوتر را با آن بررسی کنید, قبل از هر کاری باز کنید.

به عنوان مثال, اگر می خواهید بدانید هنگامی که مرورگر اینترنت, OBS Studio و یک بازی در کامپیوتر شما در حال اجرا هستند, حافظه ی RAM چگونه است؛ باید هر سه برنامه را باز کنید.

  1. منوی Power User را باز کنید. برای این کار روی آیکون Start راست کلیک کنید. یک منوی جدید برای شما نمایش داده خواهد شد. شما هم چنین می توانید برای باز کردن منوی Power User دکمه های ⊞ Win+X را فشار دهید.

اگر برنامه ای دارید که نمی توانید آن را مینیموم کنید, دکمه های Alt+Ctrl+Esc را فشار دهید و به مرحله ی بعدی بروید.

Task Manager

  1. روی Task Manager کلیک کنید. این گزینه در وسط منو قرار دارد.

    گزینه Performance

  2. روی زبانه ی Performance کلیک کنید. این زبانه در بالای پنجره ی Task Manager قرار دارد.
  3. روی Memory کلیک کنید. شما می توانید این گزینه را در سمت چپ پنجره ی Task Manager مشاهده کنید. با این کار پنجره ای برای شما باز می شود و شما حافظه ی در حال استفاده ی کامپیوتر را مشاهده خواهید کرد.

    رم استفاده شده

  4. مقدار حافظه ی RAM در حال استفاده و در دسترس کامپیوتر را بررسی کنید. به پایین صفحه بروید, سپس مقدار مشخص شده زیر عنوان “(In use (Compressed” و “Available” را مشاهده کنید. در این قسمت ها مقدار RAM در حال استفاده و باقی مانده را مشاهده خواهید کرد.

منبع : نحوه ی تست حافظه ی (RAM)  در سیستم ویندوز


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود