نحوه ی افزودن یک کامپیوتر به یک دامنه

 

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه ویندوز 10 را به یک دامنه اضافه کنید. شما می توانید این کار را از طریق  Control Panelیا Windows Settings انجام دهید. بعد از اینکه کامپیوتر را به یک دامنه متصل کردید, می توانید از طریق صفحه ی  Windows Sign In وارد دامنه شوید.

کامپیوتر تحت دامین

مراحل :

  1. روی دکمه ی Start سیستم ویندوز کلیک کنید. این دکمه در پایین صفحه قرار دارد. به صورت پیش فرض, این دکمه در نوار وظیفه ی گوشه ی صفحه می باشد. با این کار منوی Start ویندوز باز خواهد شد.
  2. عبارت Control Panel را تایپ کنید و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید. با این کار Control Panel در منوی Start نمایش داده خواهد شد. روی Control Panel کلیک کنید یا دکمه ی Enter را فشار دهید تا Control Panel باز شود.
  3. روی گزینه ی System and Security کلیک کنید. با این کار منوی System and Security Settings برای شما باز می شود.
  4. روی گزینه ی System کلیک کنید. این گزینه ی سبز رنگ کنار آیکونی که به شکل صفحه نمایش کامپیوتر است, قرار دارد. با این کار اطلاعات سیستم نمایش داده می شود.
  5. روی گزینه ی Change Settings کلیک کنید. این گزینه رو به روی computer name, domain و work group information قرار دارد. با این کار منوی System Properties نمایش داده می شود.
  6. روی زبانه ی Computer Name کلیک کنید. این اولین زبانه در بالای منوی System Properties می باشد.
  7. روی گزینه ی Change کلیک کنید. این آخرین گزینه در منوی System Properties می باشد.
  8. روی گزینه ی Domain کلیک کنید. این اولین دکمه زیر “Computer Name/Domain Changes” می باشد. شما می توانید Domain یا Workgroup را انتخاب کنید.
  9. نام دامنه را تایپ کنید و روی گزینه ی Ok کلیک کنید. نام یا URL دامنه ای که می خواهید به آن متصل شوید را تایپ کنید. اگر نمی دانید که نام دامنه چیست, با مدیر شبکه مشورت کنید.
  10. نام کاربری و رمز عبور مدیر را وارد کنید و روی گزینه ی Ok کلیک کنید. برای متصل شدن به شبکه باید از مدیر شبکه اجازه داشته باشید. نام کاربری و رمز عبور مدیر شبکه را وارد کنید و روی گزینه ی Ok کلیک کنید.
  11. روی گزینه ی Ok کلیک کنید. پیام خوش آمد گویی و راه اندازی مجدد کامپیوتر را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه ی Ok کلیک کنید.
  12. روی Close کلیک کنید. با این کار پنجره ی System Properties بسته خواهد شد. از شما خواسته می شود تا کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.
  13. روی گزینه ی Restart Now کلیک کنید. قبل از اینکه وارد دامنه شوید باید سیستم راه اندازی مجدد شده باشد. اگر از شما خواسته شد روی گزینه ی Restart Now کلیک کنید. اگر از شما خواسته نشد که سیستم را مجددا راه اندازی کنید, طبق مراحل زیر پیش بروید.

روی دکمه ی Start کلیک کنید.

روی آیکون دایره شکل که در بالای آن خط کوچکی کشیده شده است, کلیک کنید.

روی گزینه ی Restart کلیک کنید.

  1. روی گزینه ی Other user کلیک کنید. بعد از اینکه کامپیوتر مجددا راه اندازی شد, می توانید از طریق نام کاربری و رمز عبور ویندوز وارد شوید, یا برای ورود به دامنه از گوشه ی سمت چپ صفحه روی گزینه ی Other User کلیک کنید.
  2. نام دامنه / نام کاربری مدیر را تایپ کنید. در اولین نوار که معمولا باید نام کاربری ویندوز را در آن تایپ کنید, دامنه را همراه با (/) تایپ کنید, سپس نام کاربری مدیر را وارد کنید. به عنوان مثال “Company/adminstrator”
  3. رمز عبور مدیر را تایپ کنید و دکمه ی ↵ Enter را فشار دهید. رمز عبور مدیر را زیر جعبه ای که دامنه و نام کاربری در آن قرار دارد, تایپ کنید. دکمه ی Enter را فشار دهید یا برای ورود به دامنه روی فلش کنار نوار رمز عبور کلیک کنید.

منبع : نحوه ی افزودن یک کامپیوتر به یک دامنه


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود