بهترین درمان های خانگی سکته مغزی:

در واقع، پیشگیری از رخ دادن سکته مغزی و درمان آن چندان دشوار نیست. با این حال، بسیاری از مردم دقیقا نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و از نکات موثر برای درمان سکته‌ی مغزی به طور طبیعی و در خانه اطلاعی ندارند. بسیاری از آدم‌ها دوست ندارند به بیمارستان بروند چون در این صورت مشکل‌شان خیلی جدی به نظر می‌رسد. این بسیار خطرناک است زیرا سکته‌ی مغزی به عنوان یک قاتل، شناخته شده‌است. سکته مغزی واقعا می‌تواند هر چیزی را حتی زندگی فرد را متوقف کند. بنابراین، روی داروهای خانگی زیر و راهنمایی‌ها در مورد نحوه‌ی درمان سکته مغزی در خانه متمرکز شوید. همه‌ی آن‌ها طبیعی هستند بنابراین لزومی ندارد که نگران رخ دادن عوارض جانبی باشید.

۱. تغییر رژیم غذایی
این اولین نکته در فهرست موثرترین نکات برای درمان طبیعی سکته مغزی در خانه و در یک دوره‌ی زمانی کوتاه است که میل داریم در این مقاله معرفی کنیم و هر کسی باید در اسرع وقت آن را به کار ببندند.

در صورت بروز سکته‌ی مغزی که در اثر لخته شدن خون است، باید به میزان کلسترول خون‌تان توجه کنید زیرا بالا بودن مقدار کلسترول منجر به لخته شدن خون می‌شود. با تغییر دادن عادات غذایی خود و انتخاب یک سبک سالم می‌توانید سطح سلامتی خود را بهبود بدهید. از مصرف غذاهای غنی از چربی‌های اشباع، کلسترول و سدیم که برای خون و رگ‌های خونی مناسب نیستند، پرهیز کنید. علاوه بر این، مطالعات جدید مصرف نوشابه‌های رژیمی را به افزایش خطر سکته‌ی مغزی و سایر بیماری‌های مرتبط پیوند می‌دهد.

تغییر دادن رژیم غذایی یک معجزه برای سکته‌ی مغزی است، پس حتما آن را امتحان کنید!

۲. گیاه دارویی کهن‌دار را مصرف کنید.
گیاه دارویی کهن‌دار برای درمان سکته‌ی مغزی استفاده می‌شود. این گیاه دارویی از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد. ثابت شده است که کهن‌دار مانع از تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود.

درمان سکته مغزی

این گیاه به طور گسترده‌ای در اروپا برای درمان عوارض سکته مغزی از جمله مشکل در تعادل و حافظه، سرگیجه و همچنین ایجاد مشکل در روند تفکر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که کهن‌دار موجب افزایش جریان خون به مغز می‌شود. علاوه بر این، این گیاه دارویی به کاهش شکنندگی مویرگ‌ها نیز کمک می‌کند. کهن‌دار از سکته‌ی مغزی هموراژیک جلوگیری می‌کند. پزشکان اروپایی معمولا عصاره‌ی برگ کهن‌دار را برای درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی توصیه می‌کنند. مهم‌تر از همه ‌این‌که کهن‌دار یک گیاه سمی نیست، بنابراین هنگام استفاده از آن نباید نگران باشید.

شما باید یک محصول حاوی دست کم ۲۴٪ از هتروزیدهای کهن‌دار را انتخاب کنید و ۴۰ تا ۸۰ میلی‌گرم از آن را در روز مصرف کنید. با این حال، در صورتی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مانند آسپیرین مصرف می‌کنید قبل از استفاده از این دارو، باید به دنبال مشاوره‌ی پزشکی نیز باشید. در صورت مصرف بیش از حد کهن‌دار، ممکن است کج‌خلقی، اسهال و بی‌قراری را تجربه کنید.

۳. مصرف زردچوبه
زردچوبه یکی از داروهای خانگی برای درمان سکته‌ی مغزی است که شما و خوانندگان دیگرمان باید بدانید و از آن استفاده کنید. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند تشکیل لخته‌ی خون را کاهش دهد. زردچوبه یک عنصر کلیدی در پخت و پز است و ممکن است در بسیاری از غذاها به کار رود. شما باید مصرف زردچوبه را در غذاهای‌تان به میزان بیش‌تر در نظر داشته باشید تا مشکلات ناشی از سکته مغزی را کاهش بدهید و حتی آن‌ها را درمان کنید.

درمان گیاهی سکته مغزی

۴. خوردن زنجبیل
زنجبیل یک داروی مقوی برای عروق است زیرا می‌تواند سکته مغزی را درمان کند، سطوح کلسترول را کاهش دهد، به رفع مشکل کاهش گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. مصرف ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل به طور روزانه و در مدت حدود ۷ روز می‌تواند اثرات لخته شدن خون ۱۰۰ میلی‌گرم کره را خنثی کند. شما می‌توانید زنجبیل را در پخت و پز غذاهای‌تان استفاده کنید یا می‌توانید چای زنجبیل مصرف کنید. برای آماده کردن این چای ۱-۲ قاشق غذاخوری از ریشه‌ی تازه رنده شده‌ی زنجبیل را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید و بعد آن را دم بگذارید.

صبر کنید که چای خنک شود و بعد آن را بنوشید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید زنجبیل را به سالادهای‌تان اضافه کنید. ادامه‌ی این مقاله را بخوانید تا دیگر داروهای خانگی را برای درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی را کشف کنید. شما می‌توانید این روش‌های درمانی را به راحتی در خانه دنبال کنید. به طور خلاصه، این مورد نیز یکی از مفیدترین نکات برای درمان طبیعی و سریع سکته مغزی در خانه است که مردم نباید آن را نادیده بگیرند، بلکه باید همین حالا آن را امتحان کنند تا از این مشکل جدی و آزاردهنده خلاص شوند!

درمان سکته مغزی

۵. خوردن هویج
در یک مطالعه مشخص شد که مصرف هویج می‌تواند خطر سکته‌ی مغزی را کاهش دهد. خطر رخ دادن سکته‌ی مغزی در زنانی که ۵ وعده هویج در هفته مصرف می‌کنند، ۶۸٪ کم‌تر از افرادی است که هویج را کم‌تر از ۲ بار در ماه مصرف می‌کنند. هویج سرشار از بتا کاروتن و سایر کاروتنوئیدهای ضروری است. بنابراین، هویج بیش‌تری بخورید تا ببینید که چه تاثیر مثبتی در درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی دارد. این ریشه‌ی خوراکی (به ویژه‌ بچه هویج) را به عنوان تنقلات، مصرف کنید. آن‌ها را به سوپ سبزیجات اضافه کنید یا آب هویج تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید استفاده‌ی بیش‌تری از آن ببرید، چند تکه سیر و زنجبیل نیز به آب هویج اضافه کنید تا طعم آن نیز بهبود بیابد.

درمان گیاهی سکته مغزی

درمان گیاهی سکته مغزی

۶. استفاده از گیاه دارویی تاج خروس
بعضی از کارشناسان معتقدند که گیاه دارویی تاج خروس می‌تواند از سکته مغزی جلوگیری کند، زیرا می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد و بین حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی ایسکمیک شباهت‌هایی وجود دارد. تاج خروس یک منبع گیاهی عالی برای کلسیم است. برگ‌های جوان آن را در سالاد بریزید یا می‌توانید برگ‌های بالغ‌ترش را بخارپز کنید.

۷. استفاده از سرکه سیب
این ماده‌ی خوراکی به شیوه‌های مختلفی برای رفع مشکلات ناشی از سکته مغزی مفید است. سرکه سیب یک تصفیه‌کننده‌ و سم‌زدای طبیعی است، بنابراین عملکرد آن تمیز کردن خون از هر گونه سمی است که می‌تواند در بروز سکته‌ی مغزی تاثیرگذار باشد. سرکه سیب همچنین به رقیق شدن خون کمک می‌کند و به این ترتیب سبب می‌شود که راحت‌تر در سراسر بدن جریان بیابد.

۸. مصرف ویتامین C
این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است. ویتامین C می‌تواند رادیکال‌های آزاد را که در بروز این بیماری نقش دارند، از بین ببرد. علاوه بر این، ویتامین C همچنین به عملکرد سیستم ایمنی و ترمیم کردن بافت کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید سکته‌ی مغزی ممکن است خطرناک باشد، اما این اختلالی است که می‌تواند درمان شود. با توجه به مکمل‌های تغذیه‌ای مناسب و همچنین روش‌ّهای درمانی موجود، افراد می‌توانند تقریبا بهبودی کامل این اختلال را تجربه کنند.

۹. استفاده از روغن نارگیل
روغن نارگیل به میزان فراوانی اسید چرب زنجیره متوسط ​​دارد. عملکرد این چربی‌ها تقویت جذب مواد مغذی است که به تسریع فرایند بهبودی کمک می‌کنند. ترکیب منحصر به فرد این روغن موجب تقویت عملکرد مغز و همچنین بهبودی آن می‌شود. این روغن نیز یک عنصر طبیعی فوق‌العاده است و استفاده از آن نیز در میان بهترین نکات برای درمان طبیعی مشکلات ناشی از سکته مغزی در خانه و بدون نیاز به هر گونه دارو، قرص یا مداخلات پزشکی محسوب می‌شود، به طوری که افراد دچار این مشکل باید استفاده از آن را هر چه زودتر امتحان کنند تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنند.

درمان سکته مغزی

۱۰. مصرف ویتامین B6
ویتامین B6 یک ویتامین محلول در آب است که می‌تواند برای قربانیان سکته مغزی و همین‌طور بیماری‌های مرتبط بسیار مفید باشد. ویتامین B6 بهتر است به صورت زیرزبانی مصرف شود، زیرا قورت دادن آن سبب می‌شود که با سرعت کم‌تری وارد جریان خون شود. این ویتامین ارزان است و در فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها در دسترس است. مهم‌تر از همه این‌که، اصلا سمی نیست؛ به عبارت دیگر، اوردوز کردن ویتامین B6 بعید و دور از ذهن است، بنابراین شما می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی از آن استفاده کنید.

۱۱. مصرف ویتامین B۱۲
B۱۲ نیز یک ویتامین محلول در آب است که به بهبود توانایی‌های فیزیکی، احساسی و ذهنی کمک می‌کند. این ویتامین در فعالیت متابولیک هر سلول بدن نفش دارد و به همین دلیل است که برای کسانی که سیستم‌های بدن‌شان در اثر سکته مغزی تضعیف شده‌است، ضرورت دارد. علاوه بر این، B۱۲ نقش مهمی در کمک به جذب اسیدهای چرب دارد. این تاثیر مهم است چرا که چربی‌های امگا ۳ مسئول حفظ سلامت مغز و همچنین بافت‌های عصبی هستند.

مصرف مقادیر بالاتری از B۱۲ را در نظر داشته باشید اگر که محصولات حیوانی مانند شیر، تخم‌مرغ، پنیر، مرغ، گوشت قرمز و ماهی را به طور مرتب مصرف نمی‌کنید. اگر چه این ویتامین محلول در آب است، اما مصرف دوزهای خیلی بالا از آن در صورت وجود برخی اختلالات پزشکی در شما، با خطراتی همراه است. بنابراین، قبل از مصرف دوزهای بالا از این ویتامین، با پزشک‌تان مشورت کنید.

منبع:درمان گیاهی سکته مغزی

درمان گیاهی سکته مغزی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود