آبشار بدلان کجاست؟

بدون دیدگاه

آبشار بدلان کجاست؟

 

این آبشار در کنار روستای سرسبز و باصفای بدلان با آب و هوای مطبوع قرار گرفته و یکی از جلوه های زیبای طبیعت خداوندی در دامنه کوه اورین /بلندترین کوه آذربایجان غربی و/ از سلسله کوه های آرارات است.
آب زلال این آبشار از به هم پیوستن بیست چشمه جاری در بالا دست آبشار تامین می شود و پس از طی مسیری کوتاه از شکاف کوه ‘ چیر’ و از ارتفاع 20 متری درون یک محل غار مانند به طول 34 متر، پایین می ریزد و منظره ی بسیار زیبا و دل انگیز را پدید می آورد.
سرازیر شدن آب از ارتفاع 20 متری همراه با دمش نسیم ملایم، هوای خنک و روح افزایی را به بیرون آبشار هدایت کرده و همانند یک کولر طبیعی عمل می کند.
به گفته یکی از گردشگران، اهمیت آبشار بدلان از مدت ها پیش مورد توجه ایرانگردان و مسافران این منطقه قرار گرفته و حضور رو به رشد گردشگران در این منطقه شاهدی برای این موضوع است.
سیامک میاندوآبچی افزود: مناظر دل نواز و روح انگیز طبیعی اطراف دشت خوی نیز به آبشار بدلان جلای بیشتری بخشیده و آن را دیدنی تر کرده است.
یک دوستدار طبیعت نیز در حین بازدید از این آبشار، گفت: آبشار بدلان و طبیعت اطراف آن یکی از ظرفیت های کم نظیر گردشگری در شمال آذربایجان غربی به شمار می رود اما نیازمند سرمایه گذاری جهت جذب گردشگران است.
معصومه وکیل نسلیان با اشاره به اینکه توسعه گردشگری موجب رونق اقتصاد محلی می شود، ادامه داد: توسعه گردشگری در زمان حاضر منوط به تامین زیرساخت های لازم از جمله راه دسترسی، امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی است.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوی از اول سال جاری تاکنون بیش از هشت هزار و 500 نفر از این آبشار دیدن کرده اند که در مقایسه با سال گذشته بیش از 16 درصد افزایش دارد.
عزیزمیرزایی افزود: آبشار بدلان خوی مکان مناسبی برای تفریح و گردش دوستداران طبیعت است و همه ساله هزاران نفر از آنان برای بهره مندی از این جاذبه طبیعی به این منطقه روی می آورند.
وی اضافه کرد: این منطقه بکر و دیدنی فاقد هرگونه زیرساخت و امکانات رفاهی و گردشگری بوده و وجود زیرساخت های لازم موجب رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در بین مردم بومی منطقه می شود.
به گزارش ایرنا جای جای استان مرزی و سرسبز آذربایجان غربی مملو از ظرفیت های بی بدیل گردشگری است اما به نظر می رسد برنامه مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای استفاده بهینه از این ظرفیت های کم نظیر وجود ندارد؛ اگرچه بخش خصوصی باید برای توسعه زیرساخت ها و بهره برداری از ظرفیت های گردشگری وارد میدان شود اما تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری و سیاست گذاری های اصولی از جمله نیازهای اساسی برای استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری در دولت دوازدهم به شمار می رود.

منبع:آبشار بدلان کجاست؟

آبشار بدلان کجاست؟


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود