آبشار طامه کجاست؟

بدون دیدگاه

آبشار طامه نطنز در موقعیت جغرافیایی E515047 N332755 در استان اصفهان واقع است. شهرستان نطنز از شهرهای تاریخی و مرکزی ایران است که در استان اصفهان و در میانه راه کاشان به اصفهان در دامنه کوهستان کرکس قرار دارد. روستای تاریخی طامه نیز در دل دامنه های کوه کرکس در حدود ۷ کیلومتر جاده فرعی آسفالت ( ابتدای نطنز سرابان ) در شرق کوه کرکس واقع شده است. از طریق این روستا و از مسیری زیبا می توان به قله کرکس دست یافت. قابل ذکر است که این مسیر جبهه شرقی میباشد که نسبتا مسیر دشواری است. در انتهای روستای طامه رود کوچک آبی که سرچشمه آن از دامنه های کرکس میباشد جریان دارد که در مسیر خود چندین آبشار زیبا را پدید آورده است و کوهنوردان را به طرف قله هدایت میکند. وستای طامه در جنوب شهر نطنز واقع است و بدلیل واقع شدن در دامنه کوه سر به فلک کشیده کرکس از نقاط بسیار خوش آب و هوا، بی نظیر و ییلاقات درجه اول نطنز به شمار می آید. مهمترین سوغات طامه گلابی است. پوشش گیاهی منطقه غنی و شامل گیاهانی چون آنغوزه، رناس ،هندوانه ابوجهل ،آویشن ،گزنه ،گون ،شنگ و..که به خاطر کمبود بارندگی رشد در خور توجهی ندارند.

آبشار طامه کجاست؟

در قسمت غربی روستا، دو دره زیبا دیده می شود که یکی از آنها در امتداد باغ های روستا قرار داشته و به پاپول معروف است. در انتهای این دره یکی از زیباترین آبشارهای موجود در منطقه به نام آبشار طامه با ارتفاع تقریبی ۲۳ متر نمایان است، آب آن ازمنطقه دلاوان به سمت آبشار سرازیر می گردد. دره دیگر نیز که به پاکدار معروف است، به دلیل وجود آب فراوان، آبشارهای زیبایی در مسیر قله کرکس بوجود آورده است. چشمه دلاوون، چشمه لاگله، چشمه خواجه فاضل، امامزاده سید فاضل طامه با بقعه‌ی دوره تیموری، خانه های سنتی با پوشش چوب و خار و پشت بام هایی با پوشش کاه گل، از دیگر دیدنی های این روستا می باشد. در دره دیگر نیز که به پاکدار معروف است، به دلیل وجود آب فراوان، آبشارهای زیبایی در مسیر قله قله کرکس بوجود آمده است. در مسیرهای جنوبی قله کرکس(از مبدا روستای کشه) و همچنین مسیر شمالی(از مبدا روستای اوره و امامزاده سلطان) نیز آبشارهای فصلی ولی زیبایی به چشم می خورند.

منبع:آبشار طامه کجاست؟

آبشار طامه کجاست؟


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود