مقدمه

در دنیای ارزهای دیجیتال، ما طیف گسترده ای از رمز ارز ها را داریم. برخی از این رمز ارز ها پر سرو صدا و برخی های دیگر برعکس، کاملاً ساکت فعالیت می کنند. در این مقاله ما قصد داریم تا به یکی از توکن های پر سر و صدای این روزهای بازار یعنی دوج کوین یا Dogecoin اشاره کنیم.

دوج کوین جزء رمز ارز هایی به حساب می آید که بیشتر با اخبار دچار نوسان می شود و کمتر پیش می آید که تحلیل تکنیکال بر روی این رمز ارز عمل کند. البته برخی از تریدر ها نیز با استفاده از تحلیل دوج سود های بسیاری از پوزیشن های Buy و یا Sell دریافت می کنند.

شما نیز می توانید دوج کوین را خرید و فروش و یا استخراج کنید. شاید برایتان تعجب آور باشد اما ارزی که این همه سر و صدا کرده است قابلیت استخراج دارد. برای استخراج دوج کوین شما باید تنها از یک دستگاه ماینر استفاده کنید. در ادامه بیشتر به مبحث استخراج دوج کوین Dogecoin خواهیم پرداخت.

در این مقاله تنها قصد ما، آشنایی نسبی شما با این ارز دیجیتال می باشد. در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر هستید به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً به مقاله اختصاصی دوج کوین چیست؟ در سایت زوم ارز مراجعه کنید. ما در این مقاله به صورت کامل و جامع ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار داده ایم.

در صورتی که قصد خرید و فروش این ارز دیجیتال را دارید و نیازمند مطالعه تحلیل این ارز دیجیتال هستید، می توانید با مراجعه به صفحه تحلیل دوج کوین سایت زوم ارز، به صورت هفتگی تحلیل این ارز دیجیتال را مطالعه نمایید.

بررسی ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین یک فورک از لاکی کوین یا LuckyCoin می باشد. لازم به ذکر است که لاکی کوین نیز فورک ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin است. همان‌طور که گفتیم این ارز دیجیتال قابلیت استخراج دارد پس بنابراین از الگوریتم اثبات کار یا POW پشتیبانی می کند. عهده می گویند که دوج کوین آمده است تا جایگزین بیت کوین و لایت کوین و… شود. الگوریتم استخراج این ارز دیجیتال نیز Scrupt می باشد.

برخی ها بر این باورند که دوج کوین یک رمز ارز تازه متولد شده است اما اینطور نیست. دوج کوین در 6 دسامبر 2013 توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر ساخته و منتشر شد. در ابتدا دوج کوین تنها برای یک شوخی منتشر شد اما به مرور این ارز توانست در بین افراد محبوب شود. همان‌طور که اشاره کردیم، این ارز دیجیتال حامیان بزرگی از جمله ایلان ماسک را دارد. جز ایلان ماسک دوج کوین حامیان دیگری نیز دارد.

بلاکچین دوج کوین می تواند در هر ثانیه حدود 30 تراکنش را پردازش کند. در حال حاضر استخراج به افرادی که هر بلاک را در این شبکه استخراج کنند، به عنوان پاداش 10000 دوج تعلق می گیرد. عرضه دوج کوین هیچ محدودیتی ندارد. این موضوع باعث می شود تا استخراج دوج کوین برخلاف بیت کوین تا ابد ادامه پیدا کند. آقای پالمر با عرضه بدون محدودیت دوج کوین مشکل دارد و عنوان کرده است که سقف عرضه باید 100 میلیارد تعیین می شد!

امنیت در شبکه دوج کوین

با توجه به اینکه دوج کوین با باقی رمز ارز ها تفاوت دارد، برخی ها به دنبال کسب اطلاعات درباره امنیت دوج کوین می باشند. در این بخش از مقاله ما قصد داریم تا کمی درباره امنیت این کوین صحبت کنیم.

در همین ابتدا نیاز است تا اشاره کنیم که دوج کوین از زمانی که شروع به کار کرد تا به حال دچار حملات مختلف شده است. در سال 2014 زمانی که اوایل فعالیت دوج کوین بود، این توکن در معرض خطر حمله 51 درصدی قرار گرفت. توسعه دهندگان دوج کوین برای جلوگیری از این حمله عملیات استخراج را به وسیله لایت کوین انجام دادند. این موضوع سبب شد که امکان استخراج دوج و لایت کوین باهم دیگر فراهم شود.

در این قسمت از مقاله ما تنها به یکی از حملات گفته شده اشاره کردیم. در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر هستید، می توانید به سایت زوم ارز مراجعه کنید.

بررسی استخراج دوج کوین

همان‌طور که اشاره شد دوج کوین از الگوریتم Scrypt پشتیبانی می کند. شما برای استخراج این ارز دیجیتال باید از ماینر هایی استفاده کنید که الگوریتم Scrypt را ساپورت می کنند. جز دوج کوین، شما می توانید با ماینر های این الگوریتم، رمز ارز های دیگری را نیز استخراج کنید. برخی از این رمز ارز ها عبارت اند از: ورج، لایت کوین و… .

در ادامه چندین دستگاه ماینر به شما معرفی خواهیم کرد که قابلیت استخراج دوج کوین را دارند. توجه داشته باشید در این قسمت صرفاً ما به شما دستگاه های ذیل را برای آشنایی معرفی کرده ایم و هیچ پیشنهاد خریدی برای خرید دستگاه ماینر دوج کوین به شما نداده ایم.

  1. دستگاه ماینر Bitmain Antminer L7 با قدرت 9.5 گیگاهش
  2. دستگاه ماینر Innosilicon A6plus با قدرت 2.2 گیگاهش
  3. دستگاه ماینر Antminer L3plus/plus با قدرت 596 مگاهش
  4. و…

دوج کوین را در چه کیف پول هایی می توان ذخیره کرد؟

برای ذخیره دوج کوین، از ولت های مختلفی می توانید استفاده کنید. در حال حاضر اکثر کیف پول های معروف از ارز دیجیتال دوج کوین پشتیبانی می کنند. شما می توانید به راحتی در ولت های ذیل اقدام به ذخیره این ارز دیجیتال کنید.

  1. کیف پول نرم افزاری تراست Trust
  2. کیف پول نرم افزاری سیف پل Safepal
  3. کیف پول نرم افزاری مث ولت Mathwallet
  4. کیف پول سخت افزاری ترزور Trezor
  5. کیف پول سخت افزاری لجر Ledger

در صورتی که تمایل به آشنایی با هر یک از ولت های فوق را داشتید، می توانید با جستجوی نام کیف پول مورد نظر در سایت زوم ارز، مقاله اختصاصی ولت خود را مطالعه کنید. تیم زوم ارز به صورت کامل و جامع اقدام به بررسی و همچنین آموزش اکثر کیف پول های بازار کریپتو را کرده است.

بیشتر بدانید:

ما در سایت زوم ارز، یک سرویس جدید به نام آربیتراژ گیری در زوم ارز راه اندازی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این سرویس به راحتی کسب درآمد کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کسب درآمد از طریق آربیتراژ گیری چگونه است؟ در این نوع از درآمد زایی شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی های مختلف ایرانی مشاهده کنید. حال پس از آشنایی با قیمت ها رمز ارز مورد نظرتان را می توانید از یک صرافی با قیمت کمتر بخرید و به یک صرافی دیگر با قیمت بیشتر بفروشید. از این طریق می توانید سود با درصد های مختلف کسب کنید. برای انجام این کار کافیست سری به سایت زوم ارز بزنید.همچنین خواستم به شما زوم ارز عزیز بگم که تیم زوم ارز به صورت روزانه تحلیل بیت کوین و تحلیل اتریوم را برا شما آماده می کند.

منبع: www.zoomarz.com

 


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود