7Zip

فشرده سازی فایلها به منظور ذخیره فضای هارددرایو یکی از کارهایی بود که در نسخه های اولیه سیستم عامل ویندوز مورد استفاده قرار می گرفت اما با گذشت زمان و ورود اینترنت اهمیت ویژه ای پیدا نمود چرا که هر چقدر حجم یک فایل کم تر باشد انتقال آن در اینترنت آسان تر و سریع تر خواهد بود . اگر قابلیت تبدیل یک فایل حجیم به چند فایل کوچک تر را نیز به فشرده سازی اضافه کنیم ، به اهمیت نیاز به نرم افزاری حرفه ای برای انجام آن پی خواهیم برد .

7Zip نام یک نرم افزار متن باز می باشد که وظیفه ی آن فشرده سازی فایلها با بیشترین ضریب ممکن است . با انداختن نگاهی گذرا به قابلیت های این نرم افزار که در عین سادگی در کنار یکدیگر چیده شده اند پی می بریم استفاده از واژه ی قدرتمند برای آن بزرگنمایی نبوده و تنها دلیلی را که می توان برای گمنام ماندنش نسبت به رقیب دیرینه یعنی Winrar دانست ، نداشتن شانس و اقبال بوده است . نکته جالب توجهی که در طراحی این برنامه وجود دارد این است که پس از مشاهده گستردگی دامنه ی استفاده از فرمت Rar که به صورت اختصاصی توسط Winrar ساخته شده بود ، طراحان آن تصمیم به افزودن امکان پشتیبانی از این فرمت محبوب را گرفتند . حال در کنار قالب 7zip که فرمتی است اختصاصی برای این نرم افزار ، گزینه هایی نظیر CAB ، ISO    GZIP ، MSI و NSIS نیز خودنمایی می کنند .

فایلهایی که توسط 7Zip در فرمت های ZIP و ZIP فشرده می شوند از 2 تا 10 درصد نسبت به فایلهایی که با نرم افزارهای WinZip و PKZip فشرده می شوند ، کوچک تر خواهند بود و این نیز دلیلی دیگر بر استفاده از این برنامه می باشد . ساخت آرشیو های خود اجرا ( Self-extracting یا استخراج بدون نیاز به نرم افزار اصلی ) برای فرمت 7zip ، در بر داشتن 74 زبان مختلف از جمله زبان شیرین پارسی ، پشتیبانی از آرشیو های رمزگذاری شده و حجم پایین از دیگر ویژگی های این نرم افزار به شمار می روند .



hajmحجم : 2.31 مگابایت
password پسورد : www.downloadkade.com

download دانلود با لینک مستقیم


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود


4 نظر ارسال شده
  1. 0liver گفت:

    ممنون ! کارم راه افتاد

  2. معین گفت:

    دانلود را راحت کنید

  3. reza گفت:

    mer30 good

  4. Masoud گفت:

    ممنون، خیلی کمکم کرد