مراقبت از دندان بخش مهمی از حفظ سلامت کودک شما از اول تولد تا بزرگسالی است. اولین خطر برای سلامت دهان و دندان کودک، رشد دندان ناسالم ناشی از مکیدن انگشت و پوسیدگی دندان است که می توانند مشکلات جدی در سلامت دهان و دندان ایجاد کنند.به همین دلیل توصیه میکنیم اگر در شهر اصفهان سکونت دارید و دارای کودک خردسالی هستید ، به بهترین دکتر دندانپزشک کودکان اصفهان مراجعه کنید تا شرایط برای اینکه دندان های کودک به صورت سالم و به بهترین حالت رشد کنند مهیا شود.

پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری در بین کودکان است.پوسیدگی دندان های شیری معمولا زمانی اتفاق می افتد که باکتری های قند موجود در غذا و نوشیدنی به اسید تبدیل شود. این اسید به مینای دندان کودک شما آسیب می رساند و منجر به دمینرالیزاسیون و در نهایت ایجاد حفره در دندان می شود.

اگرچه دندان‌های شیری در دوران کودکی می‌افتند،اما جزو مراحل اولیه رشد برای سلامت دندان‌های آینده کودک شما محسوب می شوند و بسیار مهم هستند ، به طوریکه حتی بر سلامت دندان‌های بزرگسال، نحوه رشد آنها و استحکام مینای دندان تأثیر می‌گذارند و این یکی از دلایل مهم برای مراجعه به بهترین دکتر دندانپزشک کودکان اصفهان است.

بچه‌ها در شش سال اول زندگی‌شان به دندان‌های شیری خود برای گاز گرفتن، جویدن و صحبت کردن نیاز دارند، تا زمانی که این دندان ها شروع به افتادن کنند و با دندان‌های دائمی جایگزین شوند.

در موارد شدید، به دلیل بهداشت نامناسب دهان، دندان های شیری کودک شما ممکن است قبل از زمان مناسب بیفتند که این یک مشکل جدی است، زیرا دندان های شیری به عنوان راهنمای رویش صحیح و قرار دادن دندان های دائمی بزرگسالان مورد نیاز هستند. زمانی که دندان‌های شیری  در نتیجه پوسیدگی یا بیماری لثه زود می‌افتد، دندان‌های دائمی ممکن است کج یا نامناسب رشد کنند که برای اصلاح نیاز به درمان گران قیمت ارتودنسی دارد.بنابراین در صورت افتادن دندان های شیری کودک ، باید به دکتر دندانپزشک کودکان اصفهان مراجعه کرد.

دکتر دندانپزشک کودکان اصفهان نکات تخصصی را در مورد نحوه مراقبت از دندان های کودک در خانه به شما ارائه می دهد. توصیه ها معمولاً شامل روش صحیح نخ دندان کشیدن و مسواک زدن دندان های کودک شما و اطلاعات اضافی بر اساس وضعیت خاص دندان های کودک شما می شود.

چنانچه کودک خود را به کلینیک دندانپزشکی کودکان اصفهان ببرید ، دکتر دندانپزشک  در یک برنامه منظم می تواند به پیشگیری از حفره هایی که در کودکان بسیار رایج است کمک کند.

همانطور که کودک شما بزرگ می شود، مراجعه ی منظم به دندانپزشک ممکن است مشکلات ارتودنسی را نشان دهد که باید در مقطعی مورد توجه قرار گرفته و برطرف شوند.

یکی از بهترین خدمات دندانپزشکی کودکان که به کودک شما ارائه می شود فلوراید موضعی است که می تواند به محافظت از دندان ها در حین رشد کودک شما کمک کند.پوسیدگی دندان بیشتر از آنچه تصور می کنید در کودکان دیده می شود و فلوراید می تواند به جلوگیری از وقوع آن کمک کند.

اگر بدنبال دکتر دندانپزشک کودکان اصفهان هستید ، پیشنهاد میکنیم به کلینیک دندانپزشکی کودکان دکتر مریم حاجی احمدی مراجعه کنید.

آدرس کلینیک : اصفهان، خیابان توحید میانی – بین چهارراه پلیس و خیابان مهرداد – رو به روی پارکینگ توحید – ساختمان میلاد 2- طبقه فوقانی مطب دکتر فریبا اشتری و داروخانه دکتر معمار منتظرین (طبقه دوم)

لطفا برای مشاوره با خانم دکتر مریم حاجی احمدی به واتساپ این شماره ۰۹۱۳۷۸۹۱۲۶۹ پیام دهید، و برای گرفتن نوبت تماس حاصل فرمایید.

دکتر مریم حاجی احمدی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
عضو مرکز تحقیقات علوم دندانی دانشکده دندانپزشکی اصفهان
رتبه دورقمی آزمون کنکور سراسری ١٣٨١ و دستیاری ١٣٨٧
رتبه دوم آزمون بورد تخصصی کشور ١٣٩٠
عضو انجمن دندانپزشکی کودکان ایران
شرکت و سخنرانی در کنگره های متعدد داخلی و خارجی
چاپ مقالات علمی متعدد در مجلات معتبر داخلی و خارجی

 

تماس با ما – کلیک کنید


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود