خاصیت سیرابی

بدون دیدگاه

سیرابی و شیردان یکی از غذاهای قدیمی است که نه تنها در کشور عزیزمان ایران دارای پیشینه ای درخشان و طولانی است بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز مورد توجه علاقمندان به این ماده غذایی است. سیرابی و شیردان جزو امعا و احشای درون شکم علفخواران(نشخوارکنندگان)است. معمولاً سیرابی را پس از ذبح حیوان از بدنش خارج می کنند که دارای آخرین محتویات معده است که دارای بوی نامطبوع و نا خوشایند است که جهت مصرف با برش دادن و خارج نمودن محتویات و به طور کامل شستشو کردن آن اقدام به پخت این ماده غذایی می کنند. عضلات صاف و لانه زنبوری که در سیرابی و شیردان وجود دارد، از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و از نظر پروتئین و چربی با گوشت گاو و گوسفند بسیار متفاوت است که بر خلاف کله و پاچه باعث افزایش کلسترول نمی شود، البته کالری آن نسبت به گوشت قرمز کمتر بوده ولی پروتئین آن مشابه گوشت قرمز ، مرغ و ماهی است.

خواص درمانی سیرابی

درمان کم خونی
مفید در رشد و تقویت کودکان
تقویت و کمک به تولید اسپرم سالم
بهترین برای تقویت معده و روده
کمک در درمان بیماری های عصبی و افسردگی
مفید برای افراد مبتلا به بیماری ام اس MS
درمان زخم معده و اثنی عشر
تقویت و درمان ریزش مو
تقویت سیستم ایمنی بدن
ضد سرطان
روش مصرف

معمولا سیرابی را پاک کرده می فروشند ولی کافی نیست وباید درمنزل بدقت تمیز کرد حتی در صورت امکان با استفاده از فرچه پلاستیکی که باعث از بین رفتن پرز سیرابی نشود کاملاً شستشو کرده سپس آنرا با استفاده از قیچی آشپزخانه به قطعات کوچکی برش می زنیم ،مقداری آب بحدی که روی آنرا بگیرد روی سیرابی می ریزیم روی حرارت قرار داده و می گذاریم جوش بیاید ، کف آنرا می گیریم یکی دو عدد پیاز خرد کرده ویکی دو جبه سیر و مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و درب آن را میبندیم وبا حرارت ملایم می گذاریم تا کاملا بپزد وآب آن بخوردش برود و بهتر است برای پخت سیرابی از ظرف مسی و نه از دیگ زدپز استفاده کنید که زمانی حدود ۴تا ۵ ساعت وقت برای پختن آن لازم است . وقتی سیرابی کاملا پخته شد کمی نمک به آن می زنیم . نوش جان

نکات مهم

خاصیت سیرابی

با توجه به اینکه می توان هنگام آشپزی از انواع مواد غذایی استفاده کرد و همچنین تنوع در استفاده از مواد تاثیر بسیاری در طعم غذای بدست آمده دارد ما یکی از روشهای متداول تهیه سیرابی را عنوان کردیم که امید است مورد توجه قرار گیرد و همچنین می توان با توجه به علاقه به مواد غذایی و ادویه های مختلف تنوع ایجاد کرد و از این غذای شفابخش لذت بیشتری برد.

معمولاً مصرف این ماده غذایی با اهمیت در هفته ۲ مرتبه توصیه می شود

هنگام خرید سیرابی باید به نکاتی توجه داشت : ۱- نداشتن بوی تعفن ۲- فصلی که در آن قرار دارید و قصد خرید سیرابی دارید

در صورتی که در فصل زمستان و ابتدای بهار اقدام به خرید سیرابی می کنید معمولاً به تغذیه دام از خوراک خشک سیرابی تیره رنگ خواهد بود و در فصل تابستان و پاییز به دلیل تغذیه دام از علوغه تازه رنگ سیرابی روشن خواهد بود.

منبع:خاصیت سیرابی

خاصیت سیرابی


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود