لیزر کیوسوییچ چیست؟

بدون دیدگاه

لیزر کیوسوییچ چیست؟

لیزر کیو سوییچ

روش استاندارد طلایی برای از بین بردن تاتو است که نتایجی عالی و قابل پیش بینی با ایمنی خوب برای بیمار تعیین میکند.با استفاده از این روش پالسهای پرقدرت لیزر در کسر بسیار کوچکی از ثانیه وارد پوست میشود و رنگدانه های ناتو را هدف قرار میدهد .بعد از تکه تکه شدن قطعات رنگدانه ای تاتو توسط لیزر این قطعات در اختیار ماکروفاژهای پوستی قرار داده میشود و بعد از اینکه ماکروفاژها این قطعات را بلعیدند از محیط دور شده و توسط سیستم لنفاوی دفع میشوند.

در طول سالهای جاری تکنیکهای زیادی برای از بین بردن تاتو ابداع و بکار برده شده اند مثل درم ابرژن،سال ابرژن ،فریز،لیزر دی اکسید کربن ،جراحی و غیره.ولی استفاده از لیزر کیو سوییچ با عوارض جانی اندک و تاثیر گذاری زیاد انقلابی در رفع تاتو در جهان ایجاد کرده است و سایر روشهای قدیمی را تحت تاثیر قرار داده است. ترکیبات رنگی زیاد در حاملهایی متفاوت برای تاتو وجود دارد این مواد میتواند گیاهی و یا شیمیایی باشد.

هنوز علت ماندگاری تاتو در پوست بطور دقیق شناخته نشده است ولی ظاهرا این مواد در درم در داخل سلولهای فیبروبلاست و ماکروفاژها و هیستیوسیتها بطور طولانی مدت میمانند ولی اگر تاتویی در لایه سطحی پوست تزریق شود همزمان با تعویض دوره ای اپیدرم دفع و محو میشود.با استفاده از لیزر کیو سوییچ انرژی نوری همگرای زیادی در نانو ثانیه وارد پوست میشود و بصورت انتخابی بسته به طول موج لیزر رنگ خاصی را هدف قرار میدهد.حسن این روش در این است که فقط قطعات رنگی مرتبط با طول موج لیزری وارد شده به پوست مورد هدف قرار میگیرند و بافتهای جانبی از سوختگی در امان باقی می مانند.سه لیز کیو سوییچ با طول موجهای متفاوت و میزان نفوذ متفاوت و جذب رنگی مختلف برای از بین بردن تاتوها وجود دارند.

لیزر روبی با طول موج694نانومتر و مدت زمان پالسی28تا40 نانو ثانیه با کمترین نفوذ در پوست.
لیزر کیو سوییچ الکساندریت با طول موج 755نانومتر و مدت زمان پالسی 50 تا 100 نانو ثانیه.
لیزر کیو سوییچ ان .دی .یاگ با طول موج 1064 و 532 و مدت زمان پالسی 5 تا 10 نانو ثانیه.
لیزر آخر از نظر طول موج و فلوئنس و آسیب کمتر به اپیدرم برای رفع تاتوهای آبی و سیاه در الویت است.

همانطور که قبلا گفته شد لیزر کیو سوییچ ایده آل ترین لیزر برای رفع تاتو میباشد و مکانیسم آن تکه تکه کردن پیگمانها و ذرات جوهر تاتو به کمک انواج قوی نوری که در کسر بسیار کوچکی از ثانبه ساطع میشود می باشد این قطعات خرد شده و کوچک بتریج اوسط ماکروفاژها جذب و دفع میشوند. و تاتوها کم کم کمرنگ میشوند.

طریقه دفع شدن این قطعات یا از طریق سیستم لنفاوی و یا از طریق لایه اپیدرمال پوست می باشد.سایز قطعات جوهر تاتو بین ده تا صد نانومتر و عموما در عمق 1.1و2.9میلیمتر قرار گرفته اند.در حین انجام لیزر بخارو حبابهای داخل سلولی ایجاد میشود که سفید شدن ضایعه بعلت همین موضوع بوده و موقتی می باشد .صدای انفجاری کوتاهی که در حین لیزر ضایعه شنیده میشود مربوط به پدیده تخریب نوری ضایعه توسط لیزر می باشد.

متغیرهای زیادی برای تاثیر لیزر بر روی تاتو وجود دارد از قبیل وجود رنگهایی غیر از سیاه و قرمز،سطح لیزر بیش از سی سانتیمتر مربع،وجود تاتو روی ساق پا و یا پا،گذشت کمتر از یکسال از انجام تاتو،فواصل درمانی کمتر از شش تا هشت هفته و سیاه شدن تاتو بعد از لیزر که تاثیر منفی در رفع و پیش آگهی درمانی تاتو دارند.گذشته از پارامترهای فوق جنس پوست ،ناحیه تاتو،مقدار و نوع جوهرو تکنیک انجام تاتو در درمان با لیزر تاثیر مستقیم دارند.

لیزر کیوسوییچ چیست؟

روش جدیدتر برای درمان موثرتر تاتو استفاده همزمان لیزر اولتراپالس دی اکسید کربن و لیزر کیو سوییچ nd-yag می باشد.نتیجه این که لیزرهای کیو سوییچ با هدف گیری انتخابی رنگها و بر اساس پدیده تخریب نوری بطور موثری در درمان تاتوهای آماتور ،تخصصی وتروماتیک بدون ایجاد اسکار و سوختگی و تغییر رنگ شدید نقش دارند.جدیدا لیزرهایی با زمان تابش موجی در حد پیکوثانیه وارد بازار شده اند که قدرت فوق العاده ای در درمان بی عارضه تاتو دارند.

منبع: لیزرکیوسوییچ چیست؟

لیزرکیوسوییچ چیست؟


پشتیبانی
  • چنانچه سوال یا اشکالی در مورد این مطلب دارید، همکاران ما 24 ساعته پاسخگوی شما هستند. تماس از خط ثابت با شماره: 9099070345
مشخصات و اطلاعات فایل
باکس دانلود